.webp)
Zhruba 800 lidí v Česku žije s diagnózou nemoci ALS. Ta jim postupně bere vládu nad tělem, ale ne myšlení a emoce. Radují se a fandí stejně jako ostatní, jen to už nemohou dát najevo. Kampaň společnosti Fortuna Fandíme stejně proto pacientům propůjčuje hlas a připomíná, že jejich vášeň nejen pro sport zůstává.
Amyotrofická laterální skleróza je závažná neurodegenerativní nemoc, na kterou doposud neexistuje lék. Postupně pacientovi bere schopnost pohybu, řeči i dýchání, intelekt ale zůstává nedotčený. Každá běžná činnost se stává výzvou – nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu. Průměrná délka dožití je mezi dvěma až pěti lety od stanovení diagnózy v závislosti na typu onemocnění a péči, které se pacientovi dostane.
Díky organizacím jako je ALSA však lidé na svou cestu nezůstávají sami. Poradenství, rehabilitace, půjčovna pomůcek nebo rekondiční pobyty pomáhají udržet kvalitu života a důstojnost i v nejtěžších chvílích. Cílem kampaně je proto nejen tématem oslovit sportovní veřejnost, ale především získat prostředky na nové prostory a nákup potřebných pomůcek.
Bílí Tygři pomáhají lokálně
Radost ze sportu nezná hranic, jsou však i lidé, kteří nemají možnost projevit ji naplno. Šelmy vědí, že mezi jejich fanoušky jsou i tací, kteří vlivem nemoci nemohou fandit aktivně. Pacienti s amyotrofickou laterální sklerózou (ALS) postupně přicházejí o pohyb i hlas, ale jejich nadšení a radost z vítězství zůstávají. Společnost Fortuna a spolek ALSA proto spustili kampaň, která fanouškům umožňuje je podpořit během zápasů.
“Spolupráce s Fortunou pro nás není pouze obchodním vztahem. Jsme rádi, že můžeme společně pracovat na smysluplných projektech a pomáhat, jako v tomto případě spolku ALSA. Věříme, že spolu s Fortunou a ostatními kluby společnými silami pomůžeme tam, kde je to nejvíce potřeba, ” říká obchodní a marketingový ředitel Bílí Tygři Liberec.
S radostí jsme se do této iniciativy zapojili, abychom spolu se společností Fortuna a dalšími sportovními partnery upozornili na potřeby nemocných a jejich rodin. Těší nás být u možnosti vybrat prostředky na nové prostory pro spolek ALSA, který jako jediný v republice poskytuje potřebným různorodou pomoc, stejně jako na nákup speciálních komunikačních zařízení. Tato zařízení napojená na zrak jsou jedinou formou, jak mohou pacienti komunikovat s okolím.
„Jsem rád, že díky kampani Fandíme stejně můžeme posunout naši podporu spolku ALSA na novou úroveň. K projektu se prakticky okamžitě připojili všichni naši partneři, kluby i jednotlivci, za což jim patří velký dík. Ještě větší poděkování ale náleží lidem v samotném spolku, kteří často nezištně odvádí skvělou a nenahraditelnou práci. Nové
ALSA centrum, které dramaticky zvýší komfort a kvalitu služeb pro pacienty, je cílem, o který musíme usilovat, “ říká Milan Raška, marketingový ředitel Fortuny.
Šelmy se každoročně zapojují do celé řady CSR aktivit, ať už jde o centrálně plánované aktivace hokejové extraligy, či o naše vlastní projekty. Spolu s Nadací SYNER podporujeme například dětské domovy v Libereckém kraji, pro něž se nám podařilo v uplynulých dvou sezonách vybrat 800 000 Kč.
Více informací o kampani a možnostech, jak může pomoci každá z nás najdete na www.fandimestejne.cz.